“Barbapapa. Is dat niet dat roze figuur dat zichzelf in van alles kan veranderen? Altijd in voor creatieve oplossingen?”

Wat was het een hit in de jaren ’70. Die familie, die dankzij hun extreme flexibiliteit voor elk probleem een oplossing verzon. Een rivier oversteken? Geen probleem, ik word een brug. Zie ik daar een wolf op jacht naar een weerloze geit? Wacht, ik verander in een lasso.

Huup huup, Barbatruc!

 

Flexibiliteit om van te watertanden

Fantastisch natuurlijk. Een flexibiliteit waar ondernemers en MKB’ers van watertanden. Stel je voor. De markt ontwikkelt zich in een andere richting en jij transformeert razendsnel. Je klanten gaan zich anders gedragen, en jij past je strategie op voorhand aan. Een efficiëntere productie of weten waar je concurrent mee bezig is? Jij weet van de hoed en de rand.

Big data

Wie denkt dat het zo’n vaart niet loopt, vergist zich. Dit is de wereld van vandaag. Met aanpassingsvermogen als toverwoord. Veel bedrijven realiseren zich dat goed. Om enigszins bij de flexibiliteit van een Barbapapa in de buurt te komen, zetten zij hun data in. Big data. De dagelijkse stroom van gegevens (data) leveren hen met behulp van geavanceerde datatechnologie ongelofelijk mooie inzichten op. Ze begrijpen veel beter wat er om hen heen gebeurt en hoe zij slim op die veranderingen kunnen anticiperen. Ze staan op voorsprong.

OK, big data. Maar hoe dan?

Een groot deel van de (lokale) ondernemers, durft die stap richting big data maar niet te zetten. Waarom is dat toch? Een recent onderzoek van de Kamer van Koophandel en de Jheronimus Academy voor Data Science (JADS) geeft antwoord. Op de vraag hoe het MKB onderneemt met big data vertellen ondernemers: We willen er wel wat mee, maar we weten niet hoe.

Koudwatervrees

Want, nut en noodzaak, daar is iedereen het wel over eens. Maar waar begin je? Welke deskundigheid moet ik in huis hebben, welke capaciteit? Heb ik mijn eigen data voldoende op orde? Vragen die schreeuwen om professionele ondersteuning.

AORTA BUSINESS INTELLIGENCE

Aorta Business Intelligence biedt die ondersteuning. Een toegankelijke, deskundige partij, die dagelijks werkt aan grote en kleine big data projecten. Een expert, die helpt om jouw vragen helder te krijgen en die jou uitlegt hoe big data werkt. Voor jouw specifieke onderneming. En daarvoor hoef je echt geen groot Barbapapa-achtig bedrijf te zijn. Ook voor de Barbabees, Barbabientjes of Barbaborres onder ons is Aorta een prettige gespreks- en samenwerkingspartner. En dat is belangrijk. Hoe klein of groot, lokaal of internationaal je ook opereert, elk bedrijf heeft data. Barbadata. Als de wereld verandert, verander dan mee. De specialisten van Aorta Business Intelligence vertellen u graag alles over de huup huup barbatruc.